Interkontsulta Soziosanitarioa
Atal honetan, interkontsulta soziosanitarioa zer den, nola funtzionatzen duen eta lurralde eta zerbitzu desberdinetan pixkanaka nola ezartzen ari den aurkituko duzu.
Zer da?
Interkontsulta soziosanitarioa eragile sozial eta sanitarioei zuzendutako tresna bat da, eta honek, komunikazio asinkronoko kanal bat ezartzea du helburu, koordinazio soziosanitarioko kasu posible baten aurrean beste sistemari kontsulta bat egin ahal izateko. Koordinazio-prozesuko lehen harremana da, eta komunikazioa ahalbidetzeaz gain, kasuaren erregistroa ere egiten du.
Nola funtzionatzen du?
Interkontsulta soziosanitarioen helburua Osakidetzako profesionalen eta oinarrizko gizarte-zerbitzuetako profesionalen artean kasu soziosanitarioak komunikatzeko sistema bat ezartzea da, elektronikoki eta bi norabideetan ematen dena.
Hau da, herritar/paziente bati dagokion premia soziala eta/edo sanitarioa detektatzen denean, kontsulten arteko zirkuitu bat sortzen da Osakidetzako lehen mailako arretatik gizarte zerbitzuetara edo gizarte zerbitzuetatik Osakidetzara, dagokion eremutik erantzun dadin.
Interkontsulta soziosanitarioak kasua identifikatzeko aukera ematen du, profilaren eta interkontsultaren arrazoiaren arabera tipifikatzeko, bai eta trukean sortutako informazioaren trazabilitatea eta analisia egiteko ere.


1. PAUSUA GIZARTE- EDO OSASUN-ARRETA
Profesionalak osasun edo gizarte premia duen pertsona bat artatzen du.
Beste sistemarekin bateratu daitekeen egoera bat identifikatuz gero, profesionalak interkontsulta soziosanitario bat egin ahal izango du.


2. PAUSUA SISTEMARAKO SARBIDEA ETA IDENTIFIKAZIOA
Profesionala bere informazio sistemara sartuko da, eta bertan erregistratu eta identifikatu egingo da.
Sartu ondoren, interkontsultaren arrazoia den pertsona identifikatuko du.


3. PAUSUA INTERKONTSULTA SOZIOSANITARIOA
Orduan, profesionalak interkontsulta bat abiaraziko du kontrako sistemara, kontsulta horren kategoria eta azpikategoria adieraziz, ezarritako aukeren arabera, eta egoeraren deskribapen labur bat sartuko du.


4. PAUSUA INTERKONTSULTARI EMANDAKO ERANTZUNA
Kontrako sistemako profesionalak kontsultari erantzungo dio, erantzunaren kategoria adierazita, ezarritako aukeren arabera, eta erantzun labur bat sartuko du.


5. PAUSUA KASU SOZIOSANITARIOAREN BALORAZIOA
Interkontsultaren jatorrizko profesionalak erantzuna jasoko du, eta beharrezkoa den ekintza batekin erantzun bada, dagokion esku-hartzea egingo da.
Interkontsulta soziosanitarioak, elkarreragingarritasunaren laguntzarekin, informazio-sistemen arteko konexio elektronikoa lortzen du, gizarte-zerbitzuen eta Osakidetzaren artean arreta integratuko protokoloaren informazioa trukatu ahal izateko:
- Bitarteko elektronikoen bidez.
- Erakunde bakoitzaren informazio-sistemen autonomiari eutsiz.
- Bi sistemetan (soziala eta sanitarioa) kasu bakoitzarekin lotutako informazioaren biltegi egituratu eta eskuragarria sortuz.
- Prozeduraren trazabilitatearen erregistroa sortuz.
-
Interkontsultari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu Interkontsulta Soziosanitarioa Lehen Mailako Arretan dokumentua.
Hurrengo hilabeteetan, interkontsulta soziosanitarioaren erabilera ingurune berrietara zabalduko da, eta koordinazio soziosanitarioko egiturazko tresna gisa sendotuko da.
Interkontsulta soziosanitarioa pixkanaka hedatzen ari da Euskadin. Gaur egun, hainbat osasun- eta gizarte-zentrotan ezarri da, eta pixkanaka sistema osora hedatzea aurreikusten da.
Interconsulta municipios

- Astrabudua, Erandio, Leioa
- Busturialdea-Urdaibai
- Gorbeialdea
- Vitoria-Gasteiz

- Amurrio
- Aretxabaleta
- Azkoitia


