Interkontsulta Soziosanitarioa

    Atal honetan, interkontsulta soziosanitarioa zer den, nola funtzionatzen duen eta lurralde eta zerbitzu desberdinetan pixkanaka nola ezartzen ari den aurkituko duzu.

    Zer da?

    Interkontsulta soziosanitarioa eragile sozial eta sanitarioei zuzendutako tresna bat da, eta honek, komunikazio asinkronoko kanal bat ezartzea du helburu, koordinazio soziosanitarioko kasu posible baten aurrean beste sistemari kontsulta bat egin ahal izateko. Koordinazio-prozesuko lehen harremana da, eta komunikazioa ahalbidetzeaz gain, kasuaren erregistroa ere egiten du.

    Nola funtzionatzen du?

    Interkontsulta soziosanitarioen helburua Osakidetzako profesionalen eta oinarrizko gizarte-zerbitzuetako profesionalen artean kasu soziosanitarioak komunikatzeko sistema bat ezartzea da, elektronikoki eta bi norabideetan ematen dena.

    Hau da, herritar/paziente bati dagokion premia soziala eta/edo sanitarioa detektatzen denean, kontsulten arteko zirkuitu bat sortzen da Osakidetzako lehen mailako arretatik gizarte zerbitzuetara edo gizarte zerbitzuetatik Osakidetzara, dagokion eremutik erantzun dadin.

    Interkontsulta soziosanitarioak kasua identifikatzeko aukera ematen du, profilaren eta interkontsultaren arrazoiaren arabera tipifikatzeko, bai eta trukean sortutako informazioaren trazabilitatea eta analisia egiteko ere.

    1. pausua: Gizarte edo osasun arreta1. pausua: Gizarte edo osasun arreta

    1. PAUSUA GIZARTE- EDO OSASUN-ARRETA

    Profesionalak osasun edo gizarte premia duen pertsona bat artatzen du.
    Beste sistemarekin bateratu daitekeen egoera bat identifikatuz gero, profesionalak interkontsulta soziosanitario bat egin ahal izango du.

    2. pausua: Sistemarako sarbidea eta identifikazioa2. pausua: Sistemarako sarbidea eta identifikazioa

    2. PAUSUA SISTEMARAKO SARBIDEA ETA IDENTIFIKAZIOA

    Profesionala bere informazio sistemara sartuko da, eta bertan erregistratu eta identifikatu egingo da.
    Sartu ondoren, interkontsultaren arrazoia den pertsona identifikatuko du.

    3. pausua: Interkontsulta soziosanitarioa3. pausua:  Interkontsulta soziosanitarioa

    3. PAUSUA INTERKONTSULTA SOZIOSANITARIOA

    Orduan, profesionalak interkontsulta bat abiaraziko du kontrako sistemara, kontsulta horren kategoria eta azpikategoria adieraziz, ezarritako aukeren arabera, eta egoeraren deskribapen labur bat sartuko du.

    4. pausua: Interkontsultari emandako erantzuna4. pausua: Interkontsultari emandako erantzuna

    4. PAUSUA INTERKONTSULTARI EMANDAKO ERANTZUNA

    Kontrako sistemako profesionalak kontsultari erantzungo dio, erantzunaren kategoria adierazita, ezarritako aukeren arabera, eta erantzun labur bat sartuko du.

    5. pausua: Kasu soziosanitarioaren balorazioa5. pausua: Kasu soziosanitarioaren balorazioa

    5. PAUSUA KASU SOZIOSANITARIOAREN BALORAZIOA

    Interkontsultaren jatorrizko profesionalak erantzuna jasoko du, eta beharrezkoa den ekintza batekin erantzun bada, dagokion esku-hartzea egingo da.

    Interkontsulta soziosanitarioak, elkarreragingarritasunaren laguntzarekin, informazio-sistemen arteko konexio elektronikoa lortzen du, gizarte-zerbitzuen eta Osakidetzaren artean arreta integratuko protokoloaren informazioa trukatu ahal izateko:

    • Bitarteko elektronikoen bidez.
    • Erakunde bakoitzaren informazio-sistemen autonomiari eutsiz.
    • Bi sistemetan (soziala eta sanitarioa) kasu bakoitzarekin lotutako informazioaren biltegi egituratu eta eskuragarria sortuz.
    • Prozeduraren trazabilitatearen erregistroa sortuz.

    Hurrengo hilabeteetan, interkontsulta soziosanitarioaren erabilera ingurune berrietara zabalduko da, eta koordinazio soziosanitarioko egiturazko tresna gisa sendotuko da.

    Interkontsulta soziosanitarioa pixkanaka hedatzen ari da Euskadin. Gaur egun, hainbat osasun- eta gizarte-zentrotan ezarri da, eta pixkanaka sistema osora hedatzea aurreikusten da.

    Orrialde hau partekatu

    • x
    • linkedin